BSO

Gro-up:
Samen de wereld kleuren. Onze slogan laat precies zien waar wij voor staan. Wij hebben aandacht voor de totale ontwikkeling van uw kind. Met elkaar zorgen we er niet alleen voor dat uw kind professioneel wordt opgevangen maar ook dat uw kind leuke en uitdagende dingen beleeft en de mogelijkheid krijgt om zich optimaal te ontwikkelen.’

Kinderopvang: BSO
Het verschil tussen een middag thuis en een middag op de BSO? Op de BSO zijn er meer kinderen en nog meer spelletjes om mee te spelen. Verder zijn er niet zoveel dingen anders. BSO De Touwladder  voelt namelijk erg huiselijk aan. Uw zoon of dochter zal er een fijne tijd hebben.

Bij BSO de Touwladder bieden we de kinderen gevarieerde activiteiten
Als de kinderen bij ons binnenkomen, is het eerst tijd om wat te eten, te drinken en te kletsen. Daarna zijn de kinderen vrij om te doen wat zij willen. Binnen is er een poppenhoek en een bouwhoek. Daarnaast is er altijd wel iemand om een spelletje mee te doen. Of ze laten de kunstenaar in zichzelf los. Heeft uw zoon of dochter behoefte aan een beetje rust? Dan kan hij of zij een boek lezen op de bank of gewoon met vriendinnen kletsen. Precies zoals thuis. Is uw kind ouder dan 9 jaar? Dan stroomt hij of zij, in overleg met u,  door naar KIDSclub Seghwaert.

We vinden bewegen erg belangrijk
Daarom stimuleren we de kinderen om elke dag buiten te spelen op het buitenterrein van BSO  De Touwladder. We spelen ook graag op het grasveld naast het schoolplein. Zo kan uw kind zijn of haar energie kwijt. Aan het einde van de dag neemt u uw kind moe maar voldaan weer mee naar huis.

In de schoolvakanties en op studiedagen organiseren we extra activiteiten
Uw kind bepaalt zelf wat hij of zij gaat doen. Uit onze gesprekken met de kinderen nemen wij hun ideeën mee in ons vakantieprogramma.  Op lange dagen trekken we regelmatig de wijk in. Op zoek naar leuke parken en speelplekken. We doen boodschappen en bakken vervolgens koekjes. Willen de kinderen heel graag leren pottenbakken? Willen ze naar de kinderboerderij of een speurtocht doen? Alles kan. Onze pedagogisch medewerkers staan open voor creatieve ideeën.  In de vakanties werken we samen met BSO Het Zwanennest Vlasakker.

We werken samen met het onderwijs en met u
We vinden het erg belangrijk om met u samen te werken. Aan het einde van de dag spreken we u graag persoonlijk. Wij vertellen hoe uw kind het heeft gedaan op de BSO. En we brengen informatie over van de leerkracht van uw kind.

De BSO is goed bereikbaar
Komt u uw zoon of dochter met de auto ophalen? Dan is het handig voor u om te weten dat onze BSO goed bereikbaar is vanaf het centrum en vanaf de uitvalswegen. U kunt uw auto aan de voorkant en aan de achterkant van Kindcentrum  De Touwladder makkelijk parkeren.

Algemeen
Voor de leerlingen van de Touwladder bieden wij naschoolse opvang tot 18.30 uur. De voorschoolse opvang vanaf 7.15 uur wordt geboden vanaf onze locatie aan de Vlasakker. De pedagogisch medewerkers zorgen er voor dat uw kind veilig en op tijd naar school en de BSO worden gebracht. Opvang is ook mogelijk op studiedagen en tijdens de vakanties. Op de woensdag vindt onze dienstverlening plaats vanuit de locatie aan de Gaardedreef 169.

Op woensdag en vrijdag  heeft u de mogelijkheid om een verkorte middag tot 15.00 uur af te nemen.  Dit is specifiek voor de onderbouwgroepen van basisschool de Touwladder.

Bent u nieuwsgierig geworden naar BSO De Touwladder?
Neem een kijkje op www.gro-up.nl  of specifieker www.gro-up/KC De Touwladder/BSO
Belt u gerust eens voor een afspraak voor een rondleiding of voor het stellen van vragen. Het telefoonnummer van BSO De Touwladder is: 06-13 98 34 42 of via de locatiemanager Natasja de Goede: 06 23829840

Heeft u onze locatie al gezien?
Wij zijn gehuisvest in een schoolgebouw aan de Velddreef 324. Wij hebben daar twee eigen lokalen en gebruiken ook de multifunctionele gang van het gebouw. Op het schoolplein kan heerlijk worden gevoetbald, maar ook in de buurt zijn diverse speelmogelijkheden.

website plaatje BSO

Kidsclub

Gro-up:

Klaar voor de start … af!
De laatste etappe van de basisschool is begonnen. Als uw kind in de bovenbouw van de basisschool zit, wil hij of zij weleens iets anders. Na school gamen, tafelvoetballen, koken. Een balletje trappen met leeftijdsgenoten. Even chillen. Kletsen over wat hem of haar bezighoudt. Nu uw kind steeds zelfstandiger wordt, is het belangrijk dat de naschoolse opvang daarin begeleidt. Juist daarvoor zijn wij er: KIDSclub Het Zwanennest (Seghwaert).

Lekker vrij zijn op de KIDSclub
Als de school uit is, geniet uw kind van zijn of haar vrije tijd. Dansen, een boek lezen, tekenen. Bij ons bepalen de kinderen zelf wat ze graag willen doen. In en om het gebouw is een hoop te beleven. Ook gaan we graag verbindingen aan met organisaties in de wijk. Zo gaan we graag naar perenboomgaard het Hof van Seghwaert. We helpen er ieder jaar met kleine klussen tijdens NLdoet en de perenpluk.

In de vakanties naar KIDSclub Het Zwanennest
Een hele dag in de vakantie naar de KIDSclub? Supertof, want dan kunnen we iets speciaals doen. Wat is er leuker dan voetballen op een echte voetbalclub, koken in een grote keuken, hout bewerken of aan een auto sleutelen? We ondernemen veel activiteiten in de regio, dus kunnen we gewoon op de fiets. Ons vakantieprogramma organiseren we samen met de andere KIDSclubs in Zoetermeer.

Is uw kind 9 jaar? Dan mag het naar KIDSclub Het Zwanennest
Onze KIDSclub is speciaal voor de oudere kinderen van de basisschool. Om hen een eigen plek te bieden. Alle kinderen die naar school gaan in de wijk Seghwaert zijn welkom bij ons. Het leuke is: alle kinderen komen zelf, eventueel op de fiets, naar onze locatie. Zo leren ze zelfstandigheid en verantwoordelijkheid, al voordat ze naar de middelbare school gaan.

website plaatje kidsclub