Speeltaalhuis

Kindcentrum De Touwladder

Gro-up: Samen de wereld kleuren. Onze slogan laat precies zien waar wij voor staan. Wij hebben aandacht voor de totale ontwikkeling van uw kind. Met elkaar zorgen we er niet alleen voor dat uw kind professioneel wordt opgevangen maar ook dat uw kind leuke en uitdagende dingen beleeft en de mogelijkheid krijgt om zich optimaal te ontwikkelen.’

Kinderopvang: Speeltaalhuis

Het leven van uw peuter is één grote ontdekkingstocht. Wij helpen uw kind graag in deze reis. Bijvoorbeeld door hem of haar te leren hoe je samen met andere kinderen speelt. Of door hem of haar meer woorden te leren. Of te leren hoe je langere zinnen maakt. Bij speeltaalhuis De Touwladder doen we dat spelenderwijs. Want spelen is wat kinderen het liefste doen!

Bij speeltaalhuis De Touwladder kan uw kind lekker spelen

We spelen lekker buiten als het mooi weer is. De peuters fietsen en steppen totdat ze moe zijn. Binnen is er ook genoeg te beleven. Er is veel speelgoed en we knutselen elke week. Daarnaast is er een gymzaal waar uw kind heerlijk kan klimmen en klauteren. Zo ontwikkelt uw kind zijn of haar grove motoriek.

Uw kind ontwikkelt zijn of haar taal bij ons

Wij werken namelijk met de Piramidemethode. Binnen die methode leert uw kind begrippen rondom verschillende thema’s. Het afgelopen jaar kwamen bijvoorbeeld de thema’s eten, seizoenen en kunst langs.

We zorgen ervoor dat uw kind goed voorbereid naar de basisschool gaat

Is uw kind drie jaar geworden? Dan nemen we hem of haar regelmatig mee naar groep 1 / 2 van Kindcentrum De Touwladder. Zo kan uw kind alvast rustig wennen aan deze nieuwe en spannende omgeving. Als uw kind bijna vier jaar is, vullen we een peuter-kleuter-overdrachtformulier in. We bespreken dit formulier met u. Daarna sturen wij het naar de nieuwe basisschool van uw kind. Op deze manier werken we aan een zogenoemde doorgaande leerlijn. Voor de beste ontwikkelingskansen voor uw kind.

Groepen

Wij hebben 2 groepen:
Groep 1: maandag t/m donderdag van 8.45-12.45u
Groep 2: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.45-12.45u

U vindt ons in de wijk Seghwaert.
Speeltaalhuis De Touwladder is gevestigd in Kindcentrum De Touwladder.
Groep 1: Velddreef 328, tel 0620243941
Groep 2: Velddreef 324, tel 0613983442

Vanaf het Kindcentrum loopt u in een paar minuten naar het station van de Randstadrail.
Kom gerust binnenlopen om een kijkje bij ons te nemen!

LET OP
Vanaf 1 januari 2020 is de manier van peuteropvang veranderd. Zie flyer.

Zie onze site: www.gro-up.nl
Of specifieker: www.gro-up/KC De Touwladder/Speeltaalhuis